Prowadzisz biznes i nie wiesz, ile wynosi Twoja roboczogodzina? Jeśli kiwnąłeś głową na „tak”, to powinieneś to jak najszybciej zweryfikować.
Nieznajomość swojej roboczogodziny może skutkować niedoszacowaniem lub przeszacowaniem cen, a w efekcie stratami! Dzisiaj porozmawiamy o pieniądzach. Roboczogodzina to efekt miesięcznych stałych kosztów podzielonych przez realną ilość godzin pracy w miesiącu.
W wycenie roboczogodziny weź pod uwagę: czas, jakość (materiały) oraz marżę.
– czas – oszacuj, ilu klientów i/lub jaki wolumen pracy jesteś w stanie wykonać w określonym czasie przeznaczonym na aktywność zawodową
– jakość – policz wszystkie koszty, aby utrzymać jakość i standardy na wymaganym przez siebie poziomie
– marża – ustal, jaki poziom marży chcesz uzyskać w danej aktywnościWAŻNE!
Wyliczając czas uwzględnij wszelkie aktywności zmierzające do finalizacji sprzedaży – np. czas dojazdu do Klienta, czas rozmów sprzedażowych, czas przygotowania materiałów niezbędnych do wykonania usługi
Przykładowa wycena usługi poniżej – możesz śmiało zainspirować się!
Usługa = cena dla Klienta 100 zł
Czas trwania usługi = 60 min.
Koszt stały roboczogodziny = 30 zł
Koszt zmienny roboczogodziny = 10 zł
Zysk/strata na wykonywanej usłudze = +60 zł
Zysk/strata na 1h = +60 zł
To było pomocne? Daj znać
Oliwia Mielnik
coach & przedsiębiorca
#coach #trener #pelniazmian #oliwiamielnik #biznescoach #businesscoaching #coachingkariery#magentagroup #psychologia #biznes #trenerbiznesu #autentycznybiznes #coachingbiznesowy#wspieramprzedsiebiorcow #wlasnybiznes #wlasnafirma